Rosa Bandet 2022

Genom att sälja rosa band och produkter, sprida kunskap, engagera medarbetare och kunder, spelar våra samarbetspartners en mycket viktig roll i arbetet för att besegra cancer.

Så säger våra samarbetspartners

Sofia Söderlund
Sofia Söderlund, Koordinator Förhandsorder Verksamhetsstyrning ICA.

Vi vill öka överlevnaden

– I dag överlever åtta av tio kvinnor som drabbas av bröstcancer. Med det årliga kampanjkonceptet Ta en rosa månad vill vi på ICA underlätta för våra kunder att bidra till forskningen för att öka överlevnaden. Nästa generation ska inte behöva förlora en mamma, syster eller dotter i den här sjukdomen, säger Sofia Söderlund.

Mer om ICA

Sanna Lindgren
Sanna Lindgren, Chef kultur & kommunikation Lindex.

Vi är starkare tillsammans

– Tack vare forskningen överlever många kvinnor bröstcancer i dag. Men mer forskning behövs. Därför är det självklart för oss att stödja Cancerfondens viktiga arbete. I år gör vi det med speciellt framtagna produkter i hållbara material. Vi är starkare tillsammans och med gemensamma krafter kan vi göra stor skillnad, säger Sanna Lindgren.

Mer om Lindex

Cecilia de Pedro
Cecilia de Pedro, Hållbarhetschef Apotek Hjärtat.

Hjälpa människor till bättre hälsa

– Att hjälpa människor till bättre hälsa och större välbefinnande, är kärnan i det vi gör varje dag när vi möter kunder på våra apotek. Tillsammans med Cancerfonden kan vi göra skillnad under en tid då livet är som allra svårast samt bidra till att färre drabbas och fler överlever cancer, säger Cecilia de Pedro.

Mer om Apotek Hjärtat

Louisa Blomstrand
Louisa Blomstrand, Marknads- och e-handelschef Interflora.

Bidra till livsviktig forskning

– För oss på Interflora är det mycket viktigt att fortsätta bidra till den livsviktiga cancerforskningen, såväl här och nu som för kommande generationer. Cancer är en sjukdom som berör nästan alla och vi ser ett stort engagemang för Rosa bandet-kampanjen både hos våra medarbetare och hos våra kunder, säger Louisa Blomstrand.

Mer om Interflora

Sofia Ekensten
Sofia Ekensten, Inköp- och controllingchef Ellos.

Ge hopp i en livsviktig fråga

– Ellos kommer under hösten och Rosa Bandet 2021 skapa en kampanj som helt fokuserar på vårt samarbete med Cancerfonden. Vår målgrupp är kvinnan mitt i livet – det är få kvinnor som inte på något sätt påverkas cancer. Vi vill med vår medverkan bidra till forskningen, väcka uppmärksamhet och ge hopp i en livsviktig fråga, säger Sofia Ekensten.

Mer om Ellos

Huvudpartners i Rosa Bandet 2022

 Köp rosa bandet och armbandet direkt hos våra huvudpartners på
ICA | Apotek Hjärtat | Lindex |Interflora

Onlinepartner

Du kan också köpa rosa bandet och armbandet hos vår onlinepartner:
Ellos

Rosa partners

Resurs Bank | TePe NordicTena | Gillette | Pampers | AlwaysYES | Oral-B | Head & Shoulders | Swiffer | Herbal Essences | Rexona | DoveSensodyne | Ever Clean | Eukanuba | Monster pet food | Vileda | Din-X | Lidingöloppet | Acana Electrolux | Venus| SATS | Filmstaden | Office Depot | Aramics| Fazer bageri | Opus bilprovning

 

Sprid ordet!

En av tre får cancer. Men alla drabbas. Sprid budskapet om Rosa Bandet och engagera fler. Bara tillsammans besegrar vi cancer!