Samarbetspartners

Genom att sälja rosa band och rosa produkter, sprida kunskap om cancer och engagera såväl medarbetare som kunder, spelar våra samarbetspartners en mycket viktig roll i arbetet för att besegra cancer. 

Genom att sälja rosa band och rosa produkter, sprida kunskap om cancer och engagera såväl medarbetare som kunder, spelar våra samarbetspartners en mycket viktig roll i arbetet för att besegra cancer. 

Köp Cancerfondens rosa band och armband från 25 september på ICA, Apotek Hjärtat, Lindex, XXL. Bandet kostar 40 kronor och armbandet 100 kr.


Sofia Söderlund
Sofia Söderlund, Koordinator Förhandsorder Verksamhetsstyrning ICA.

Vi vill öka överlevnaden

– I dag överlever åtta av tio kvinnor som drabbas av bröstcancer. Med det årliga kampanjkonceptet Ta en rosa månad vill vi på ICA underlätta för våra kunder att bidra till forskningen för att öka överlevnaden. Nästa generation ska inte behöva förlora en mamma, syster eller dotter i de här sjukdomen, säger Sofia Söderlund.

Mer om ICA

Sanna Lindgren
Sanna Lindgren, Chef kultur & kommunikation Lindex.

Vi är starkare tillsammans

– Tack vare forskningen överlever många kvinnor bröstcancer i dag. Men mer forskning behövs. Därför är det självklart för oss att stödja Cancerfondens viktiga arbete. I år gör vi det med speciellt framtagna produkter i hållbara material. Vi är starkare tillsammans och med gemensamma krafter kan vi göra stor skillnad, säger Sanna Lindgren.

Mer om Lindex 

Cecilia de Pedro
Cecilia de Pedro, Hållbarhetschef Apotek Hjärtat.

Hjälpa människor till bättre hälsa

– Att hjälpa människor till bättre hälsa och större välbefinnande, är kärnan i det vi gör varje dag när vi möter kunder på våra apotek. Tillsammans med Cancerfonden kan vi göra skillnad under en tid då livet är som allra svårast samt bidra till att färre drabbas och fler överlever cancer, säger Cecilia de Pedro.

Mer om Apotek Hjärtat

Linda Beigler
Linda Beigler, Marketing Operator Sweden XXL.

Viktigt att besegra cancer

– Genom att sälja Cancerfondens rosa band, armband och andra produkter, och genom att sprida kunskap om cancer, vill vi hjälpa till i deras c Det är tredje året i rad som XXL är stolt huvudpartner till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj – en kampanj som skapar stort engagemang bland våra medarbetare, säger Linda Beigler. 

Mer om XXL

Louisa Blomstrand
Louisa Blomstrand, Marknads- och e-handelschef Interflora.

Bidra till livsviktig forskning

– För oss på Interflora är det mycket viktigt att fortsätta bidra till den livsviktiga cancerforskningen, såväl här och nu som för kommande generationer. Cancer är en sjukdom som berör nästan alla och vi ser ett stort engagemang för Rosa bandet-kampanjen både hos våra medarbetare och hos våra kunder, säger Louisa Blomstrand.

Mer om Interflora

Sofia Ekensten
Sofia Ekensten, Inköp- och controllingchef Ellos.

Ge hopp i en livsviktig fråga

– Ellos kommer under hösten och Rosa Bandet 2020 skapa en kampanj som helt fokuserar på vårt samarbete med Cancerfonden. Vår målgrupp är kvinnan mitt i livet – det är få kvinnor som inte på något sätt påverkas cancer. Vi vill med vår medverkan bidra till forskningen, väcka uppmärksamhet och ge hopp i en livsviktig fråga, säger Sofia Ekensten.

Mer om Ellos

Bli en samarbetspartner i Rosa Bandet 2021

Som samarbetspartner får ni möjlighet att arbeta med produktkopplad insamling under Rosa Bandet-kampanjen och sprida kunskap om cancer. Som rosa huvudpartner har ni även rätt att sälja Cancerfondens rosa band. Läs mer

Har du frågor, kontakta oss gärna på foretag@cancerfonden.se eller 010-199 10 10


Huvudpartners i Rosa Bandet 2020

Online partners: 

Ellos & Interflora

Rosa partners:

 Rörstrand | Tree of Pets | Sensodyne | L'Oréal Sverige | Procter & Gamble (Sverige AB | Unilever | Te Pe | Din-X | SATS Sports Club Sweden | Vileda | Resurs Bank | Lidingöloppet