Vi är stolta över att presentera vår nya logotyp. Den ger oss bättre förutsättningar för en kommunikation som förenar och bidrar till att samla in mer pengar till den livsviktiga cancerforskningen.
Moderna kommunikationskanaler kräver en visuell identitet som är anpassningsbar för flera kanaler, enheter och skärmupplösningar. Vår tidigare logotyp kunde inte möta dessa behov, men det kan den nya.
Vår logotyp är vår viktigaste symbol för att kommunicera varumärket – att vi är Cancerfonden. Den hjälper våra givare och följare att särskilja oss från andra organisationer och står för Cancerfondens originalitet och samlade förtroende.
Tänk dig ett mikroskop som zoomar in och ut i ett outtröttligt sökande efter ny kunskap som driver forskningen framåt. Vi vänder och vrider på perspektiven, ständigt sökande efter svaren som leder till att färre drabbas och fler överlever cancer.
Var det här en intressant nyhet?
Genom att gå vidare samtycker jag till att mina personuppgifter behandlas i enlighet med Cancerfondens integritetspolicy.