Den ovärderliga upplagan

Varje dag får 190 personer i Sverige ett cancerbesked. För att stärka hoppet tog Cancerfonden under våren 2024 fram Den ovärderliga upplagan, tre exklusiva glaskonstverk lika sköra som livet. 

Konstverken skapades av Tone Linghult och lottades ut bland alla företag som under kampanjperioden köpt ett av Cancerfondens ovärderliga företagspaket.

Stort tack till alla er företag som är med i kampen mot cancer.

Det går inte längre att köpa en chans att vinna Tones konstverk. Men det går såklart fortfarande att ge en ovärderlig gåva eller att bli företagsvän.

Den ovärderliga upplagan

En exklusiv upplaga skapad av glaskonstnären Tone Linghult för att stärka forskningen och hoppet om nästa framsteg. Upplagan består av tre exklusiva glasverk som en påminnelse om livets skörhet.

Varje dag

För de 190 personer i Sverige som får ett cancerbesked i dag är nästa framsteg ovärderligt. När Cancerfonden grundades överlevde endast 3 av 10 en cancerdiagnos, men tack vare forskningen och er som stödjer den överlever i dag 7 av 10.

Möt Tone Linghult

Tone är glaskonstnären från Norrköping som har designat Den ovärderliga upplagan. Se filmen om hur skapandet gick till.

Frågor & svar

Vilka företag vann konstverken?

De företag som vunnit Den ovärderliga upplagan är:

  • Christian Fors Ekonomitjänst AB
  • Rycc Invest AB
  • Truck & Maskin i Kalmar Aktiebolag

Stort grattis!

Vart går pengarna?

De pengar som samlas genom köp av de olika företagspakten används till att finansiera svensk cancerforskning, driva påverkansarbete för en bättre cancervård samt sprida kunskap om cancer och hur man genom ändrade levnadsvanor kan minska risken att drabbas av cancer.

När sker utlottningen av de tre konstverken?

De tre konstverken lottas ut vid tre olika tillfällen, i början av vecka 23, 24 och 25. För att vara med i all utlottningar behöver ni köpa ett paket senast 2 juni. För att vara med i de två sista behöver ni köpa senast 9 juni. För att vara med i endast sista utlottningen behöver ni köpa ett paket senast 16 juni.

Hur lång tid pågår kampanjen?

Ni behöver köpa ett av paketen senast den 16 juni för att ha chans att vinna ett av de tre verken. Företag som köper ett paket som inkluderar synlighet i Cancerfondens kanaler kommer att synas där till och med 30 juni.

Vad innebär det att vi har chans att vinna konstverket?

Alla som köper ett paket har chans att vinna ett av de tre konstverken som Tone skapat exklusivt för Cancerfonden. Paketen innehåller olika många chanser att vinna vid tre utlottningstillfällen. Chanserna att vinna gäller i samtliga utlottningar som sker efter köpet. Det är bara möjligt att vinna en gång.

Vilken typ av exponering är det vi får i de två större paketen?

Företag som köper något av de två större paketen kommer att tackas med företagsnamn i delar av Cancerfondens annonsering på Facebook, Instagram och i displayannonsering på utvalda platser. Annonseringen pågår till och med 30 juni 2024. Företagsnamnet börjar visas inom 3 arbetsdagar efter genomfört köp.

Kan jag vara med som privatperson?

Tyvärr inte. (Men tipsa gärna arbetsgivare och företagare.)

Kan vi köpa flera paket för flera chanser att vinna?

Fler paket innebär inte fler chanser att vinna. Självklart går det bra att komplettera köpet med en företagsgåva om ni vill bidra ytterligare till forskningen.

Företagspaket 4
Företagspaket 3
Företagspaket 2
Företagspaket 1