Jobb
Publicerad
20 nov 2020

Produktägare digitala plattformar

Cancerfondens vision är att besegra cancer. Målet är att färre ska drabbas och fler ska överleva. För att nå dit arbetar vi med forskningsfinansiering, kunskapsspridning och påverkansarbete. Cancerfonden får inget statligt stöd utan är helt beroende av testamenten och gåvor från privatpersoner och företag. Sedan 1951 har vi delat ut 11 miljarder kronor till de främsta forskningsprojekten i Sverige. I dag överlever två av tre cancer. På 50-talet var det en av tre. Vi har kommit långt, men vi är inte framme.

I rollen som Digital manager (Produktägare digitala plattformar) hos Cancerfonden kommer du ansvara för plattformen cancerfonden.se och Cancerfonden-appen samtidigt som du kommer utveckla nya värdeströmmar tillsammans med externa partners.

Du kommer arbeta nära digital analytiker, innehållsansvarig sajt, utvecklare och UX designers med att ta hand om teknisk skuld, samla ihop krav och feedback, följa användningen och utveckla ny funktionalitet för att Cancerfonden ska fortsatt vara marknadsledande inom digital insamling och kommunikation.

Mer om rollen

Cancerfonden.se kommer vara ditt primära verktyg för att driva opinionsledande initiativ, sprida kunskap och öka insamlingsintäkter. Du kommer spela en viktig roll genom att leda ett externt utvecklingsteam, äga backlog, ansvara för implementation, test, verifiering och release. Från ett affärsperspektiv kommer du vara den som prioriterar och startar digitala initiativ och projekt, både internt och externt, hanterar intressenter och säkerställer att prioriterade initiativ stämmer överens med övergripande strategi- och effektmål.

Rollen är alltså både förvaltande och affärsutvecklande och att bygga samarbeten med externa partners är en viktig del. Som att exempelvis integrera en gåvo-knapp på en E-handels check out. Dina beslut kommer vara baserade på interna strategier som påverkas av månadsgivare och användare, insamling- och kunskapsmål, marknadsströmmar och teknologi.

Rollen hör till kommunikation- och marknadsavdelningen och du rapporterar till verksamhetschefen för kommunikation och marknad. Du kommer arbeta tvärfunktionellt med olika intressenter och team på Cancerfonden men också med vår externa byrå. 

Om dig

Du har ett analytiskt sinne och kan ta strategiska beslut, bryta ner en strategi till taktiska lösningar för att öka digital insamling samt öka Cancerfondens digitala närvaro.

Du har även pedagogiska personlighetsdrag och en förmåga att skapa förståelse och samsyn kring digital transformation och agila processer.

Du har minst två års erfarenhet som Digital/Teknisk IT Projektledare, Produktägare, Scrum Master eller liknande. 

 

Att arbeta på Cancerfonden

Vi är engagerade, nytänkande och tar tillsammans ansvar för att snabbare nå vår vision - att besegra cancer. Cancerfonden erbjuder träningsmöjligheter på arbetstid, möjligheten till promenadmöten, förmånliga friskvårdserbjudanden och kunskapshöjande aktiviteter inom kost och hälsa. Cancerfonden värderar en balans mellan arbete och fritid och tillämpar målstyrd arbetstid. Cancerfonden är en rökfri arbetsplats.

 

Tjänsten är en tillsvidareanställning (100 %) efter 6 månaders provanställning och med placering på Cancerfondens huvudkontor i Stockholm. Tillträde under våren 2021. I den här rekryteringen samarbetar Cancerfonden med rekryteringsbolaget TRIB. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via den här länken där du även hittar kontaktuppgifter till rekryteringsansvarig.